Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Wydział Kultury, Promocji i Turystyki, Urząd Miasta Tarnowa zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej www.kultura.tarnow.pl.

  • Data publikacji strony internetowej: 10 marca 2014 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 26 lutego 2020 r.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Brak tekstu alternatywnego na części zdjęć, grafik statycznych oraz filmów.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 26 lutego 2021 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 07 marca 2025 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Bartłomieja Kitajewskiego — mejlowo b.kitajewski@umt.tarnow.pl lub telefonicznie 146882837.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do Koordynatora do Spraw Dostępności Urzędu Miasta Tarnowa:

  • Wydział Kultury, Promocji i Turystyki
  • Adres: ul. Rynek 7, 33-100 Tarnów
  • mejl: m.bilik@umt.tarnow.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Adres lokalizacji:

Wydział Kultury, Turystyki i Promocji, Rynek 7, 33-100 Tarnów

  • dostęp do budynku dostosowany dla Osób z Niepełnosprawnością – wejście do budynku jest poszerzone, z niskim progiem. Wewnątrz znajduje się rampa umożliwiająca dostęp osobom na wózkach inwalidzkich,
  • biura mieszczą się z budynku na pierwszym piętrze,
  • budynek nie posiada windy,
  • zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w co najmniej sposób wizualny (tablice informacyjne),
  • toaleta dla klientów na parterze, dostosowana dla Osób z Niepełnosprawnością,
  • w przypadku potrzeby obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, w tym Osób z Niepełnosprawnością, pracownik z danej komórki organizacyjnej udaje się na parter budynku w celu kompleksowego obsłużenia osoby niepełnosprawnej lub osób ze szczególnymi potrzebami lub umawia wizytę w innym budynku Urzędu Miasta Tarnowa, zapewniającym dostęp osobom ze szczególnymi potrzebami.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Tłumacz języka migowego

Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza języka migowego w godzinach pracy urzędu, tj. 7 30 – 15 30 po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby pod nr tel. +48 14 688 25 07 (minimum 3 dni przed wizytą).

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach

  • do budynków można wejść z psem asystującym, psem przewodnikiem lub osobą asystującą,
  • warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym, psem przewodnikiem jest wyposażenie psa w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.