
- dyskusje
- festiwale
- filmy
- koncerty
- konkursy
- kursy
- piknik
- spektakle
- spotkania
- uroczystości patriotyczne
- warsztaty
- wernisaże
- wieczory autorskie
- wystawy
- To wydarzenie minęło.
LITERACKIE ŚWIATY W WIRTUALNEJ RZECZYWISTOŚCI
17 października, 12:00 - 15:00
wstęp wolny
LITERACKIE ŚWIATY W WIRTUALNEJ RZECZYWISTOŚCI
Szkolenie dla bibliotekarzy
Filia nr 1, ul. Gumniska 28
17 października (piątek) 2025 r.
godz. 12:00–15:00
Prowadząca: Anna Cykman
Dowiedz się, jak wykorzystać technologię VR w promocji czytelnictwa!
Poznaj podstawy VR i odkryj pomysły na wirtualne wycieczki i wizualizacje książek!
Miejska Biblioteka Publiczna im. J. Słowackiego w Tarnowie zaprasza bibliotekarki i bibliotekarzy zainteresowanych nowoczesnymi technologiami na szkolenie „Literackie światy w wirtualnej rzeczywistości czyli VR w bibliotece”. Celem szkolenia jest rozwój zawodowy pracowników MBP w Tarnowie oraz gminnych bibliotek publicznych z powiatu tarnowskiego.
Szkolenie poprowadzi Anna Cykman, ekspertka od nowych technologii i gamifikacji. Uczestnicy poznają podstawy wirtualnej rzeczywistości i nauczą się, jak dzięki aplikacjom oraz prostym goglom przekształcić smartfon w interaktywne narzędzie edukacyjne. W trakcie szkolenia omówione zostaną praktyczne sposoby wykorzystania VR w pracy bibliotecznej – od wycieczek literackich po wizualizacje fabuł i interaktywne prezentacje. Dzięki zajęciom praktycznym bibliotekarze zdobędą umiejętności pozwalające twórczo wprowadzać VR do codziennej pracy z czytelnikami.
Liczba miejsc ograniczona – obowiązują zapisy: sikora@biblioteka.tarnow.pl

O prowadzącej:
Anna Cykman – pedagog społeczny, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence), uczenia maszynowego (Machine Learning), cyberbezpieczeństwa, RODO oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Pracuje jako informatyk w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Lęborku. Prowadzi szkolenia dotyczące wykorzystania nowych technologii, diagnozy społecznej, dostępności oraz gamifikacji. Od pięciu lat tworzy gry mobilne na platformie ActionTrack, a także projektuje gry planszowe.
Wydarzenie w ramach zadania „Pokolenie „Z” (i nie tylko) w bibliotece”. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.
